LEAD kalkulátor

Tartalom

Mi az a "Lead"?

Nagyon egyszerű, egy érdeklődő. Valaki akinek releváns lehet a terméked vagy szolgáltatásod. Leginkább szolgáltatóknál szokott jellemző lenni.

Aki feltévedt a weboldalra az még nem lead, és aki vásárolt az sem lead, hiszen az már vevő. Lead az aki megadta a kapcsolattartási adatait, hogy keresd fel, mert további információkra van szüksége a vásárláshoz.

Lead lehet az is aki nem adta meg az adatait, hanem valahonnan megvetted, vagy kinézted. Pl. ha mezőgazdasági cégeknek értékesítesz valamit akkor lehet, hogy a weboldalukról kinézed a telefonszámukat és felhívod őket. Vagy veszel egy céglistát benne 5000 elérhetőséggel, ezzel szereztél 5000 leadet.

A következő kalkulátorokból rengeteg mindent kiszámolhatsz, amivel tisztán láthatod a működésedet és tervezni is tudsz a jövőre való tekintettel.

Eleinte kifejezetten egyszerű számítások lesznek, majd egyre lejjebb bonyolódnak a dolgok, de ott lesz az igazi kincs 🙂

Jó szórakozást!

Mennyiség kalkulátorok

Ha tudod, hogy hány eladásra van szükséged akkor ebből kiszámolhatod, hogy hány Leadre van szükséged ahhoz, hogy elérd ezt a számot. Ehhez szükséges tudni az értékesítési arányodat (azaz, hogy hány Leadből lesz eladás pl. 10 leadből 2-nek eladsz valamit, akkor 20%) és azt is érdemes tudni, hogy a bejövő leadekből mennyi a szemét.

Szemét lead az aki véletlenül jelentkezett, a saját nevét se tudta leírni stb. de ezt már magad meghatározhatod, hogy mi számít kukának, de ide azt érdemes számolni akikkel érdemben beszélni sem lehet.

Szükséges lead szám

Nem tudod hány eladásra van szükséged, de tudod hány leaded van és mekkora az értékesési arány? Akkor azt itt ki tudod számolni.

Várható eladás mennyiség

Marketing költség kalkulátorok

Most, hogy tudod mennyi lead-re van szükséged a kívánt eladáshoz ki lehet számolni, hogy mennyit KELL költeni ahhoz, hogy ezek a számok kijöjjenek.

Az elsőnél megadhatod, hogy hány Leadre van szükséged és hogy mennyit vagy hajlandó darabjáért fizetni.

A másodiknál azt számolhatod ki, hogyha fix büdzsével akarsz dolgozni, akkor mennyinek kell lennie a CPA-nak azaz a Cost Per Lead-nek azaz az egy leadre jutó költségnek.

Marketing költség

CPA költség

Értékesítési költség kalkulátorok

A bejövő Leadeket valakinek fel kell dolgoznia, erre vannak az értékesítők. Az első kalkulátornál csak a szuperbruttót lehet megadni, a másik kettőnél a jutalékot is, ami vagy db vagy %-os számmal kiszámolja neked a végeredményt.

A jutalékos számításhoz tudnod kell az átlagos eladás összegét is.

Mi az a szuperbruttó? Egy ember teljes költsége amiben benne vagy a bruttó bére és a SZOCHO is. Ha akarod hozzáírhatod az áramot is amit használ meg a kávét amit megiszik, de ez már nem tartozik bele a szuperbruttóba.

Ha nincs értékesítőd, viszont vannak stratégiai partnereid akiknek adsz ajánlói jutalékot, akkor is hasznos lesz.

Ezáltal kiderül, hogy egy ELADÁS (most már nem Lead) mennyibe kerül neked.

Értékesítési költség

Értékesítési költség jutalékkal

Értékesítési költség %-os jutalékkal

Bevétel kalkulátorok

Vannak leadek, vannak eladások, megvannak a költségek is. Itt az idő kiszámolni hogy mennyi az annyi!

Ez viszonylag egyszerű, ha fentebb nem tudtad, hogy mennyi az átlagos bevételed egy eladáson, akkor azt itt most kiszámolhatod.

Átlagos eladás értéke

Hú ez nagyon nagyon hasznos szám és szinte senki se tudja. Hányszor vásárol nálad 1 db vevő? Sokan ezt se tudják. Pedig ebből kiderítheted, hogy átlagosan mennyit hagy nálad egy vevő. Ha nem tudod, hogy átlagosan mennyit hagy nálad egy vevő akkor mégis honnan tudod, hogy mennyit érdemes rá költeni? Sehonnan. Ezt azért tudni kéne, szóval gyorsan derítsd ki!

Az LTV egyébként azt jelenti, hogy Life Time Value, de hivatkoznak rá Customer Life Time Value-ként is.

Vásárlói élettartam érték (LTV)

Ha tudod, hogy mennyit ér egy vevő akkor azt is megtudod, hogy mennyit ér egy lead! Tökéletes, ha valakivel lead alapú elszámolásban vagy, vagy ha leadeket vásárolsz akkor tudod, hogy megéri-e megvenni vagy sem. Ezzel a számítással az jön ki, hogy mennyit ér egy lead ahhoz, hogy NULLÁN legyél.

Ha a végeredménynél alacsonyabban szerzed a leadeket akkor nyereséges vagy, ha drágábban akkor baj van!

Lead érték kalkulátor

Haladó kalkulátorok

Ezek nagyon jók, de szinte minden fenti kalkulátor eredményére szükséged lesz. Ha ezek megvannak akkor az elsőnél kiszámolhatod, hogy mennyi lesz a várható bevételed, a másodiknál pedig várható profitod a beérkező leadek számából. Hát mi ez ha nem király?

Várható bevétel + LTV kalkulátor

Várható profit kalkulátor

Jelentkezz ingyenes PPC auditra
Ingyenes Google Ads és/vagy Meta (Facebook) Ads elemzés. Kötelezettségtől mentes.

Felhívunk és egyeztetünk egy időpontot.

Ezután a megbeszélt időpontban, egy telefonos konzultáció során, távoli asztali szolgáltatással együtt átnézzük a hirdetéskezelő fiókodat/fiókjaidat, ellátunk információkkal, mi miért történik úgy a fiókban, ahogy történik, és ezután konkrétumokat is tudunk mondani, hogy mit csinálnánk másképp és milyen várható hatása lehet a módosításoknak.

Ha azt látjuk, hogy a fiókodon nem tudunk segíteni, akkor azt is megmondjuk és sok sikert kívánunk.

A konzultáció ingyenes és kötelezettségektől mentes, kb. 1 órát vesz igénybe.