
1. Bevezetés
Kedves Ügyfelünk egy ingyenes audit során került hozzánk, ahol alapos átnézés után feltártuk a növekedési lehetőségeket és ennek a megvalósításával több ajánlat közül végül mellettünk döntött.
2. Kihívás
A fiók és a weboldal nem ma kezdte, több mint 10 éve a piacon vannak így már tisztában vannak a lehetőségeikkel és a reálisan elérhető eredményekkel. A fiókban már több szakértő csapat is dolgozott és mindenki hozzátette a maga tudását, de mint minden fiókban, ebben is volt mit csinálni.
Még a karácsonyi szezon előtt finomhangolni akarták a fiókot, hogy a jelenlegi költség növelése nélkül még több bevételre tehessenek szert. Izgalmas feladat!
3. Megvalósítás
A következőket hajtottuk vége:
Mivel a fiók már amúgyis jól teljesített és egy kiemelten fontos időszak (karácsony) előtt voltunk így kritikus fontosságú volt, hogy a fiókban ne legyenek óriási strukturális változtatások, hiszen ezek a műveletek újraindíthatnak tanulási folyamatokat amik rövidtávon stagnálást vagy csökkenést eredményezhetnek. Azonban erre véletlenül sem kerülhetett jelenleg sor.
Ennek megfelelően ROAS célok kiigazítása, feleslegesen vagy túlköltő kampányok, elemcsoportok lekapcsolása, jó eredményeket hozó, de keveset költő társaik kiemelése és új eredményesebb hirdetések létrehozása volt a munka nagy része. Ezeket nyilván egy nagyon alapos előzetes adatalapú fiókellenőrzés előzőtt meg.
Ezenkívül sajnos a brand megjelenés is nagyon erőteljes volt a fiókban, aminek eredménye, hogy a Google Ads nem a piacról hozta a vevőket, hanem azokat hozta be akik már amúgy is ismerték a márkát és már nyitott pénztárcával érkeztek. Ezt is ki kellett gazolni és normális keretek közé szorítani, mert fontosnak fontos volt, de annyira nem, hogy elnyomja az „igazi” vevőket.
4. Eredmények

A képen a 2024 október 1-től 2025 január 31-ig láthatóan, összehasonlítva az előző év ugyanezen időszakával. Figyelj oda amikor más ügynökség ilyen grafikonokat mutogat, mert sajnos hajlamosak a karácsonyi számokat a nyári számokkal összehasonlítani, ami akkor is jobb lenne ha egy félbevágott narancs kezelné a fiókot (átlag webshop esetében).
- Az előző évhez képest a 3 ponttal nőtt a ROAS
- A költségből egy kicsit több mint 400e lecsíptünk
- Bevételből pedig +10 millióval sikerült többet hozni
5. Tanulságok
Röviden tömören, mindig lehet jobban csinálni, mindig van hova fejlődni, így érdemes
6. Segíthetünk Neked is?
Ha kíváncsi vagy, hogy mi történik a fiókodban és szeretnéd ha valaki rávilágítana a hibákra és tippeket adna a fejlődéshez, akkor kérj tőlünk egy ingyenes és kötelezettségektől mentes PPC Auditot.