1. Bevezetés
Ügyfelünk azért keresett meg minket, mert a mindennapi teendők mellett már nem volt ideje megfelelő mennyiségű időt ráfordítani a Google Ads kezelésére. Szerette volna kiadni egy olyan csapatnak akik rendszeresen foglalkoznak vele, így neki több ideje marad a fontosabb dolgokra. Ezenkívül sajnos az eredmények is egyre inkább elmaradtak, így ennek megoldása is a feladat része volt.
2. Kihívás
A termékek nem voltak egyediek, nagyon sok helyen (online és offline egyaránt) lehet kapni, állandó árversennyel és szigorú gyártói akciókkal, így mindenképp magas ROAS mellett kellett dolgozni, mert bár nagyon jó volt a visszatérő vevők aránya, az alacsony árrés miatt egy 11x ROAS kellett ahhoz, hogy sikeresnek legyen mondható az együttműködés.
A fiók átvizsgálása után hamar kiderültek bizonyos hibák, mint például a Kosárba helyezés értékét is elsődleges konverziónak mérte az Ads, ennek köszönhetően a 200-300x ROAS értékeket mutatott a fiók, de a vásárlások végösszege már nem volt ennyire szép. Ez egyrészt nehezíti az elemzést, a döntések meghozatalát, de ami még rosszabb, hogy ezzel arra tanítjuk az algoritmust, hogy nekünk a kosárba helyezés is nagyon értékes és mivel ezt könnyebben hoz a rendszer, így nem a vásárlókra fog törekedni, hanem a nézelődőkre.
Az is szemet szúrt, hogy a kampányokban a kitűzött konverziós céloknál 3000%-5000% volt megadva. Ezzel rendkívül le lettek korlátozva a kampányok, így azok a termékkategóriák amik jól futottak volna, csak párszáz forintot költöttek.
3. Megvalósítás
A fenti problémák megoldásához a következőket hajtottuk vége:
Először a konverziókat és a méréseket rendbe tettük, így most már tisztán láttuk az eredményeket és az algoritmus is most már pontosan tudta, hogy mire kell törekednie.
Ezután felépítettük a kampánystruktúrát amiben kiemelt figyelmet és büdzsét kaptak a húzó és nagy árrésű termékek/termékkategóriák, hogy a lehető legnagyobb bevételt érjük el. Ezzel párhuzamosan a meglévő kampányokat vagy teljesen lekapcsoltuk, vagy ha tudtuk akkor átalakítottuk.
4. Eredmények
A képen az év első negyedéve látható az előző év első negyedévével, így pontosan lehet látni, hogy:
- A költség a felére esett vissza, hiszen minden forintot megfogtunk, nem volt felesleges költés.
- A konverziós érték/költség (roas) az rettentően visszaesett, a fent említett hiba elhárítása végett, azaz már csak a vásárlás mértékét látjuk, ami 28x feletti. Ez egy kiemelkedő és nem általánosnak mondható eredmény.
- A bevétel a duplájára nőtt, nem rossz.
- A kattintások visszaestek szintén a fenti probléma elhárítása miatt, hiszen már nem fizettünk a nézelődőkért, kosárba pakolókért, hanem a vásárlókra koncentrált a Google Ads.
5. Tanulságok
Nézd meg, hogy a Google Adsben milyen konverzióid vannak elsődlegesre állítva és hogy ezek közül mi az ami valóban fontos neked, mert a Google a lehető legkönnyebben megszerezhető konverziót fogja előnyben részesíteni, így a nehezebben megszerezhető értékesebb események (pl. vásárlás, időpontfoglalás) háttérbe szorulhat.
6. Segíthetünk Neked is?
Ha kíváncsi vagy, hogy mi történik a fiókodban és szeretnéd ha valaki rávilágítana a hibákra és tippeket adna a fejlődéshez, akkor kérj tőlünk egy ingyenes és kötelezettségektől mentes PPC Auditot.