
1. Bevezetés
Ügyfelünkkel egy ingyenes ppc audit során találkoztunk és a legelső amit egyből kiszúrtunk, hogy nem volt semmilyen mérés az oldalán. Viszonylag sokat költött (kb. 300.000ft/hó), így ezt az esetet sürgősen meg kellett oldani.
2. Kihívás
A nyár végi uborkaszezon tökéletes pillanat volt arra, hogy az amúgy remek termékekkel és weboldallal rendelkező tulajdonosnak a Meta hirdetéskezelője is remekeljen.
Mivel még sosem voltak mérve az eredmények így csak sejtés volt, hogy az eddigi költség mennyi bevételt hozhatott. Ebből indul az a kihívás, hogy nehéz meghatározni, hogy pontosan milyen eredmények várhatóak, ha elkezdünk mérni. Lehet az derül ki, hogy ez a felület sosem volt és csak nagyon nehezen (vagy sosem) lesz nyereséges. De legalább kiderül és nem önti bele a pénzt feleslegesen.
A kihívás második része, hogy a fenti negatív helyzetet elkerüljük és eredményesre jöjjenek ki a kampányok.
3. Megvalósítás
A következőket hajtottuk vége:
Először is beállítottuk a Meta Pixelt és a konverziós API-t (CAPI), hogy pontos képet kapjunk arról, hogy melyik kampány/célközönség/hirdetés mennyire eredményes. Ennek hiányban továbbra is vakon lennénk és csak öntenénk a Metába anélkül, hogy értelmes adatalapú döntéseket hozhatnánk.
Valamint ezáltal a Meta algoritmusa és sokkal hatékonyabban és olcsóbban tud valódi eredményeket hozni, mintha csak simán Hivatkozáskattintás vagy Bejegyzés aktivitás lenne a cél.
Ezután kitaláltuk az A és a B tervet is a fiókban, hogy milyen kampánystruktúrával lenne érdemes indulni, hogy lehető leghamarabb tudjuk hozni az eredményeket. Mivel volt rá keret így több kampányt is indíthattunk statikus és dinamikus hirdetésekkel. Ezenkívül több célközönséget is meg tudtunk futtatni és az egészséges költségkeretnek köszönhetően hamar megtaláltuk a nyerőket.
4. Eredmények

A képen 2024 januártól 2025 január közepéig látható a vásárlásból származó bevétel. A közös munkát augusztusban kezdtük meg (ahol a piros nyíl van)
- Már az első napon hozott vásárlást az új startégia
- Minden forint jóval hatékonyabban kerül elköltésre
- Minden forint elszámolható, így Ügyfelünk bátran emelte is a költségkeretét hónapról hónapra aminek köszönhetően nagyobb bevételre és nyereségre tudott szert tenni.
5. Tanulságok
Nem tudjuk elégszer kiemelni mennyire fontos mérni az eredményeket. Nem csak azért, hogy lássuk, hogy mi mennyire eredményes, mit érdemes megtolni több pénzzel és mit kell lekapcsolni eredménytelenség miatt. Ezenkívül mint feljebb is említettem a hirdetési felületek képesek konverzióra optimalizálódni, így ha vásárlást várunk tőlük akkor ezt az eseményt olcsóbban és többször hozzák mintha csak kattintást várnánk el.
Ha havi kb. 200e érték felett hirdetsz és nem érzed magad otthon ezeken a felületeken, akkor mindenképp érdemes megtanulni vagy kiadni ennek a kezelését mivel sok pénzt lehet elégetni, de ami igazán fáj az az a pénz amit a megfelelő beállításokkal megkereshettél volna.
6. Segíthetünk Neked is?
Ha kíváncsi vagy, hogy mi történik a fiókodban és szeretnéd ha valaki rávilágítana a hibákra és tippeket adna a fejlődéshez, akkor kérj tőlünk egy ingyenes és kötelezettségektől mentes PPC Auditot.