1. Bevezetés
Ügyfelünknek már kezeltük egy másik webshopját, így miután ott bizonyítottunk, ezt is nekünk akarta adni. Ezt már aktívan kezelte egy másik szakértő csapat, azonban érezte, hogy van még szufla a fiókban. Jól érezte.
2. Kihívás
Májusban került hozzánk a fiók, az audit során rávilágítottunk, hogy ami elkészült az jól volt megcsinálva, a kampányok beállítása és a konverziómérés is rendben volt. A probléma az volt, hogy nem nőttek az eredmények, hanem egy kényelmes stagnáló állapotban volt a fiók.
Ez egy visszatérő probléma amit az auditok során tapasztalunk, hogy akik dolgoznak benne, bár láthatóan értenek hozzá, idő vagy a rendszer hiánya miatt az egyszer jól beállított kampányok piszkálásán kívül nincs törekvés a skálázásra. Sokszor ezt a megrendelő is akadályozza, azonban itt nem ez volt a helyzet.
A feladat az volt, hogy, egy korrekt fiókból kellett egy jót csinálni.
3. Megvalósítás
A következőket hajtottuk vége:
Megnéztük melyik márkák és termékcsoportok teljesítettek eddig a legjobban és ezek külön kampányokat kaptak, így dedikált büdzsével tudtak futni anélkül, hogy a vegyes kampányokban elvesztek volna.
A május erős volt a szezon miatt, ám ugyanezen ok végett a nyár kicsit kilapult, de mire jött az ősz addigra már több mint kész volt a fiók a skálázásra. Ezidő alatt létre tudtuk hozni a kiemelt és vegyes kampányoknak a felépítését és A/B tesztekkel megtaláltuk az adott kategóriának leginkább megfelelő kampánytípust.
Ezen kívül megfigyeltük, hogy nagyon sok kattintás érkezett mobilról (nézelődők), de a vásárlások tetemes része asztali gépről érkezett. Ezeket az adatokat is figyelembe véve alakítottunk az ajánlattételen aminek az eredménye nem maradt el.
4. Eredmények
A képen a 2023 szeptembertől 2024 novemberig láthatóak a következő adatok:
- Az előző évhez képest a bevétel a duplájára nőtt
- A ROAS-t is tudtuk növelni, holott a költség növelése mellett ezt nem mindig sikerül tartani, így ez itt nagy öröm.
5. Tanulságok
Nézd meg, hogy a konverziók és kattintások milyen eszközökről érkeznek és ha úgy látod jónak, akkor módosítsd az ajánlattételt, lehet ezzel az „aprósággal” sokat tudsz javítani az eredményeken.
Ha egy stagnáló fiókot rábízol valaki másra akik megpiszkálják akkor előfordulhat némi visszaesés, hiszen a fiók kiesik a ritmusából, azonban ez elengedhetetlen a változáshoz. Az, hogy a fiókodban dolgozik egy szakértő, vagy szakértő csapat és nem vagy elégedett nyugodtan kísérletezz másokkal, hiszen szabad piacban élünk és biztos meg fogod találni azt a partnert aki olyan számokat tud produkálni amilyet szeretnél.
6. Segíthetünk Neked is?
Ha kíváncsi vagy, hogy mi történik a fiókodban és szeretnéd ha valaki rávilágítana a hibákra és tippeket adna a fejlődéshez, akkor kérj tőlünk egy ingyenes és kötelezettségektől mentes PPC Auditot.